A tanév rendje
A tanév kezdő napja: 2019. szeptember 2. (hétfő)
záró napja: 2020. június 15. (hétfő)
A szükséges tanítási napok száma a köznevelési törvény előírása szerint: 180 nap.
A tanítási év lezárásának, a tanuló minősítésének, a magasabb évfolyamra lépésnek nem akadálya, ha az iskola a rendkívüli tanítási szünet elrendelése miatt kieső tanítási napokat a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 30. § (3) bekezdésében meghatározottak szerint nem tudja teljes egészében pótolni. Az iskola indokolt esetben gondoskodik az elmaradt tananyag 2020/2021. tanítási évben történő feldolgozásáról.
A tanítási év lezárását követően az iskola - ha az iskola fenntartója azzal egyetért és az ahhoz szükséges feltételeket biztosítja - a tanulói részére pedagógiai program végrehajtásához nem kapcsolódó foglalkozásokat szervezhet, amelyeken a részvételt a tanuló, kiskorú tanuló esetén a szülő az iskola igazgatójához benyújtott kérelemben kezdeményezheti.
Az első félév: 2020. január 24-ig tart.
Az iskola 2020. január 31-ig értesíti a tanulókat, illetve a szülőket az első félév tanulmányi eredményéről.
Az első és második félév lezárását követő tizenöt napon belül az iskoláknak nevelőtestületi értekezleten el kell végezni a pedagógiai munka elemzését, értékelését, hatékonyságának vizsgálatát. Az értekezlet jegyzőkönyvét tájékoztatás céljából meg kell küldeni a fenntartónak.
A tanítási évben nevelőtestületi értekezleten el kell végezni az adott intézményre vonatkozó, az országos kompetenciamérés, a nyelvi mérés, a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulókkal kapcsolatos támogató rendszer, valamint a tanulók fizikai állapotának és edzettségének mérési adatait tartalmazó informatikai alapú diagnosztikusértékelő rendszer (NETFIT® rendszer) szerinti fizikai fittségi mérések legutolsó rendelkezésre álló adatainak elemzését, értékelését. A nevelőtestületi értekezletről készített jegyzőkönyvet tájékoztatás céljából meg kell küldeni a fenntartónak.
Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2019. október 25. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2019. november 4. (hétfő).
A téli szünet előtti utolsó tanítási nap 2019. december 20. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2020. január 6. (hétfő).
A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2020. április 8. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2020. április 15. (szerda).
A szorgalmi idő alatt a nevelőtestület a tanév helyi rendjében meghatározott pedagógiai célra 6 munkanapot – tanítás nélküli munkanapként – használhat fel, amelyből egy tanítás nélküli munkanap programjáról a nevelőtestület véleményének kikérésével a diákönkormányzat jogosult dönteni, egy tanítás nélküli munkanap kizárólag pályaorientációs célra használható fel.
A tanítás nélküli munkanapok felhasználása (6 nap)
- Bűn-és baleset megelőzési nap 1 nap
- Helyismereti nap 1 nap
- Gyermeknap 1 nap
- Félévi tantestületi értekezlet 1 nap
- Rendőrségi Bűn-és Balesetmegelőzési Nap 1 nap
- Pályaorientációs nap 1 nap
Az iskola a meghatározott szünetek mellett – a tanítási év kezdő és befejező napjának változatlanul hagyásával – más időpontban is adhat a tanulóknak szünetet, valamint a szünetek kezdő és befejező napját módosíthatja, ha – az Nkt. 30. § (2) és (3) bekezdésében meghatározottak megtartásával – heti pihenőnapon tartott tanítási nappal ehhez a szükséges feltételeket megteremti.
A szünetek napjain, ha azok munkanapra esnek, az iskolának – szükség esetén – gondoskodnia kell a tanulók felügyeletéről. A felügyelet megszervezéséről több iskola közösen is gondoskodhat.
A jogszabály által országosan egységesen elrendelt munkanap áthelyezést - az Nkt. 30.§(1) bekezdése értelmében, az iskolában is alkalmazni kell. Ez alapján október 13., szombat munkanap, amely napon október 22-e, hétfő kerül ledolgozásra, november 10. szombat munkanap, amely napon november 2. péntek kerül ledolgozásra, december 1-e szombat munkanap, amely napon december 24-e hétfő kerül ledolgozásra, valamint december 15. szombat munkanap, amely napon december 31. hétfő kerül ledolgozásra.
Szülői értekezletek, nyílt napok, fogadó órák
Szülői értekezletek
- 2019. szeptember 24.
- Az iskola éves munkaterve – fő feladatok, programok ismertetése.
- A tanév helyi rendje
- Az iskolai élet rendje, szokásai – Házirend ismertetés
- A tanulás segítésének módjai.
- 2019. október 19.
- Pályaválasztási szülői értekezlet a 8. osztályos tanulók szüleinek.
- Az általános iskola 2019. okt. 31-ig a 8 évfolyamra járó tanulókat, szülőket szóban tájékoztatja a felvételi eljárás rendjéről, a 7. évfolyamra járó tanulók szüleit pedig írásban tájékoztatja a középfokú iskolai felvételi eljárások közös szabályairól.)
- 2020. január 24.
- Pályaválasztási szülői értekezlet a 8. osztályos tanulók szüleinek
- 2020. február 14.
- Félévi eredmények
- Farsang
Fogadó órák
- Igazgatói: minden páratlan héten, csütörtökön 14-16-ig.
- Ig. helyettesi: minden páros héten, szerdán 14-16-ig.
- Osztályfőnöki, szaktanári, tanítói, fejlesztő pedagógusi, gyógypedagógusi, napközis nevelői, tanulószobai fogadóórák:
- november 26-án 16-17.30-ig,
- április 24-én 16-17.30-ig.
Nyílt tanítási napok
- 2019. november 12-13. (kedd-szerda)
Minden érdeklődő szülő részt vehet a délelőtti tanítási órákon, délutáni foglalkozásokon. Célunk, hogy betekintésre adjunk lehetőséget az iskola belső világába. A szülők ezeken a napokon megfigyelhetik gyermekük iskolai tevékenységét, viselkedését órán és órán kívül.
Osztályozó- és javítóvizsgák rendje
- Félévi osztályozó vizsgák: 2020. január 13-17-ig
- Év végi osztályozó vizsgák: 2020. május 25- május 29-ig
- Év végi javító vizsga: 2020. augusztus 23.
Tárgyi feltételek
Tárgyi feltételeink minden tekintetben átlagon felüliek.
Könyvtári állomány:
- 10122 kötet
- 344 CD, DVD és interaktív tananyag
- 2077 tartós tankönyv
Számítástechnikai eszközök:
- Asztali számítógép 43 db
- Tanári laptop 17 db
- Tanulói laptop 24 db
- Laptop tároló 1 db
- Interaktív tábla 7 db
- Multifunkciós gép 2 db
- Nyomtató 3 db
- Fénymásoló 2 db
- Szavazórendszer 1 db
Híradástechnikai eszközök:
- Színes televízió 6 db
- Video lejátszó 1 db
- CD-s magnó 4 db
- CD lejátszó 2 db
- CD lejátszó hord. 2 db
- DVD lejátszó 5 db
- Hi-fi torony 2 db
- Keverő-erősítő 1 db
- Video kamera 2 db
- Digitális kamera 1 db
- Digitális fényképezőgép 4 db
A témahetek megszervezése
A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet (a továbbiakban: miniszteri rendelet) 7. § (4) bekezdése szerinti projektoktatást lehetővé tevő témaheteket a tanítási évben az oktatásért felelős miniszter az alábbi időpontok szerint hirdeti meg:
a) „Pénz7” pénzügyi és vállalkozói témahét 2020. március 2–6. között,
b) Digitális Témahét 2020. március 23–27. között,
c) Fenntarthatósági Témahét 2020. április 20–24. között.
(2) A nevelési-oktatási intézmény a munkatervében meghatározott módon részt vehet a témahetekhez kapcsolódó programokon, továbbá a tantervben előírt, az adott témával összefüggő tanítási órákat, valamint egyéb foglalkozásokat a témahét keretében megszervezheti.
Országos kompetenciamérések
Az Nkt. 80. § (1) bekezdése alapján, az R. 79. § (6) bekezdésében meghatározott méréseket, értékeléseket a 2019/2020. tanévben a Hivatal szervezi meg 2020. május 27. napjára. A mérés napja tanítási napnak minősül, amelyet az érintett tanulók a mérésben való részvétellel teljesítenek, további kötelező tanórai foglalkozás a művészeti és a testnevelés órák kivételével számukra nem szervezhető. A méréshez szükséges adatokat az érintett nevelési-oktatási intézmények a Hivatal részére 2019. november 22-ig küldik meg, a Hivatal által meghatározott módon.
A Hivatal 2021. február 26-ig országos, intézményi és fenntartói szintű elemzéseket készít, majd megküldi az intézményi szintű elemzéseket az intézmények vezetőinek, az intézményi és a fenntartói szintű elemzéseket a fenntartóknak, továbbá azokat a honlapján nyilvánosságra hozza. A Hivatal az országos elemzést megküldi az oktatásért felelős miniszternek.
Idegen nyelvi mérés
Az iskolák hatodik és nyolcadik évfolyamán angol vagy német nyelvet első idegen nyelvként tanulók körében le kell folytatni a Hivatal által szervezett írásbeli idegen nyelvi mérést. A tanulók idegen nyelvi szövegértési készségeit vizsgáló mérőeszközöket a Hivatal készíti el, a mérést az iskola pedagógusai 2020. május 20-án végzik el a Hivatal által az iskolákhoz eljuttatott mérőeszközök alkalmazásával. Az iskola a mérést saját döntése alapján kiegészítheti az idegen nyelvi szóbeli tudásfelméréssel is az érintett tanulóknál. A méréshez szükséges adatokat az érintett iskolák a Hivatal részére 2019. november 22-ig, az elvégzett iskolai vizsgálatok tanulói és intézményi adatait 2020. június 10-ig küldik meg, a Hivatal által meghatározott módon. A mérések eredményét az érintett iskola a Hivatal által közzétett javítókulcsok alapján állapítja meg, és az eredményeket idegen nyelvenként és évfolyamonként lebontva a honlapján, annak hiányában a helyben szokásos módon teszi közzé 2020. június 10-ig.
Első évfolyamos tanulók felmérése
A tanuló eltérő ütemű fejlődéséből, fejlesztési szükségleteiből fakadó egyéni hátrányok csökkentése, továbbá az alapkészségek sikeres megalapozása és kibontakoztatása érdekében az általános iskolák 2019. október 11-ig felmérik azon első évfolyamos tanulóik körét, akiknél az óvodai jelzések vagy a tanév kezdete óta szerzett tapasztalatok alapján az alapkészségek fejlesztését hangsúlyosabban kell a későbbiekben támogatni, és ezért a tanító indokoltnak látja az azt elősegítő pedagógiai tevékenység megalapozásához a Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer alkalmazását. Az igazgatók 2019. október 25-ig a Hivatal által meghatározott módon jelentik a Hivatalnak az érintett tanulók létszámát. Az e bekezdésben meghatározott vizsgálatokat az iskoláknak a kiválasztott tanulókkal 2019. november 29-ig kell elvégezniük.
Tanulmányi versenyek
Az iskola a munkatervében határozza meg azokat a tanulmányi versenyeket, amelyekre felkészíti a tanulókat. Munkatervünk 9. számú mellékletében szerepelnek azok a tanulmányi versenyek, amelyekre tanítványainkat nevezni fogjuk.
A tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálata
A 2019/2020. tanévben az Nkt. 80. § (9) bekezdése alapján, országos mérés, értékelés keretében a tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálatát az iskoláknak - az 1-4. évfolyamon, valamint a felnőttoktatásban tanulók kivételével - a nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő tanulók esetében 2020. január 8. és 2020. április 24. között kell megszervezniük. A mérés eredményeit az érintett nevelési-oktatási intézmények 2020. május 29-ig töltik fel a NETFIT® rendszerbe.
Hatósági és szakmai ellenőrzések
2020. január 6. és 2020. március 31. között szakmai ellenőrzés keretében meg kell vizsgálni a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók magas arányával, ezen belül különösen a megelőző három év országos kompetenciamérési eredményei alapján alacsony teljesítménnyel érintett, valamint a magas szegregációs indexszel jellemezhető köznevelési intézményekben a lemorzsolódás megelőzése és a teljesítmény javítása, valamint a deszegregáció érdekében tett intézményi, fenntartói intézkedéseket és azok megvalósulását.
Az ellenőrzést a Hivatal folytatja le. Az ellenőrzésről készült jelentést a Hivatal 2020. június 30-ig küldi meg az oktatásért felelős miniszter részére.